سلام . آیا شما هم بدنبال راه حلی برای بروز رسانی دستی whmcs خود می باشید ؟ در این مقاله قصد داریم نحوه گام به گام و تصویری آپدیت و بروزرسانی whmcs را به شما آموزش دهیم . برای خواندن این مقاله به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

آموزش آپدیت و بروزرسانی whmcs

 

مراحل آپدیت و بروزرسانی whmcs

{ویژه آخرین نسخه بروزرسانی منتشر شده}

 

۱- پشتیبان گیری :

در همین ابتدای کار حتما از تمامی فایل ها و دیتابیس های خود بک آپ بگیرید تا در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل احتمالی بتوانید سیستم whmcs فعلی خود را براحتی بازگردانی کنید .

 

۲-دریافت آخرین ورژن whmcs :

شما برای بروزرسانی whmcs خود به آخرین نسخه منتشر شده توسط شرکت whmcs نیازمند می باشد ، که آخرین نسخه را می توانید از لینک زیر دریافت نمایید .

دریافت آخرین نسخه whmcs

۳- اکسترکت کردن و انتخاب فایل های جدید

فایل آخرین نسخه whmcs ای را که دریافت کرده اید را در کامیوتر خود اکسترکت کنید .

  • فایل configuration.php.new را delete کنید .

 

۴- زیپ کردن و آپلود فایل :

فایل را زیپ کرده و درون پوشه ای که whmcs نصب کرده اید ، آپلود نمایید . به عنوان مثال در صورتی که whmcs خود را در فولدر (ساب دامین) yourdomain.com/client نصب کرده اید ، قبل از زیپ کردن و آپلود فایل نام فولدر را به client تغییر داده و سپس زیپ و آپلود نمایید .

در صورتی که whmcs شما در ساب دامنه باشد فایل را در Public_html آپلود نمایید .

در صورتی که whmcs شما در public-html نصب باشد باید فایل را در public_html آپلود کرده و پس از اکسترکت در هاست فایل های درون فولدر را به پابلیک هاست انتقال دهید .

  • دقت داشته باشید که در هنگام اکسترکت کردن فایل ها ، در صورت وجود فایل همنام با فایل های موجود در فولدر شما ، اروری را مشاهده می کنید که از شما سوال می کند که : فایل مشابه وجود دارد ، آیا این فایل چایگذین شود ؟
  • شما گذینه replice را انتخاب کنید و بگذارید تا فایل ها جایگذین شوند .

 

۵-چک کردن فایل ها :

۵-الف : آدرس قبلی مدیریت whmcs شما حتما باید admin/ باشد ، در صورتی که آن را بنا به دلایل امنیتی تغییر داده اید ، باید حتما آدرس مدیریت را به admin تغییر دهید .

( ضمیمه : برای تغییر و بازگدانی نام پوشه ، ابتدا پوشه مدیریت در هاست را rename کرده و آن را به admin تغییر دهید . سپس در قایل configuration.php به دنبال کد زیر بگردید و آن را پاک کنید :

$customadminpath = “newname”;

 در تکه کد بالا به جای عبارت newnams نام فولدر ادمین شما نوشته شده است . )

۵-ب : درصورتی که از قالب اختصاصی برای ناحیه کاربری استفاده می کنید ، دقت داشته باشید که نام پوسته با نام پوسته هایی که در قالب بصورت پیشفرض موجود می باشد یکی نباشد .

(ضمیمه : این پوسته ها را می توانید در فولدر templates مشاهده نمایید . )

۵-پ : در صورتی که برای سیستم مدیریت خود از پوسته اختصاصی استفاده می کنید ، دقت داشته باشید که نام پوسته با نام پوسته هایی که در قالب بصورت پیشفرض موجود می باشد یکی نباشد .

(ضمیمه : این پوسته ها را می توانید در فولدر admin/templates مشاهده نمایید . )

۵-ت : چک کردن پوشه های attachments و downloads و templates_c :

برای امنیت بیشتر اطلاعات whmcs یکی از اقداماتی که صورت میگیرد انتقال پوشه های attachments و downloads و templates_c به قبل از public_html و ایجاد و تعیین مسیر آنها در Home هاست یا سرور شما می باشد . برای آپدیت ما نیاز داریم تا این فایل ها به حالت پیشفرض برگردانده شوند . برای اینکه ببینیم آیا این فایل ها تغییر مسیر داده شده اند یا نه به فایل configuration.php مراجعه کنید و به دنبال تکه کد زیر بگردید :

$templates_compiledir = “/home/username/newnametemplates_c/”;
$attachments_dir = “/home/username/newnameattachments/”;
$downloads_dir = “/home/username/newnamedownloads/”;

در صورتی که کد بالا را در فایل کانفینگ مشاهده کردید بدانید که فایل های شما تغییر مسیر داده شده اند و باید آنها را به آدرس اصلی نصب ، یعنی همانجایی که فایل کانفیگ قرار دارد انتقال داد و تکه کد بالا را حذف نمود .

اما در صورتی که کد بالا را مشاهده نکردید بدانید فایل ها در همان مسیر قابل مشاهده هستند .

اطلاعات تکمیلی : /home/username/newnametemplates : در این آدرس نمونه کلمه username یوزرنیم هاست یا سرور شما و کلمه newnametemplates نام جدید فایل templates های شما می باشد . که باید همه با آدرس و اسم قبلی باز گردانده شوند .

 

۵-ث : چک کردن پوشه cron :

یکی از اقدامات دیگری که برای امنیت انجام می شود انتقال پوشه cron در whmcs می باشد . برای چک کردن این مورد در فایل configuration.php به دنبال کد زیر بگردید :

$whmcspath = ‘/home/username/public_html/whmcs/’;

در صورتی که کد بالا را در فایل کانفینگ مشاهده کردید بدانید که فایل های شما تغییر مسیر داده شده اند و باید آنها را به آدرس اصلی نصب ، یعنی همانجایی که فایل کانفیگ قرار دارد انتقال داد و تکه کد بالا را حذف نمود .

 

۶- رفتن به حالت نصب و آپدیت :

در آدرسی که قصد آپدیت و بروزرسانی whmcs خود را دارید به آدرس نصب بروید ، بعنوان مثال :

yourdomain.com/install

در این صفحه مراحل نصب و آپدیت whmcs برای شما باز می شود که پس از وارد کردن لایسنس و اطلاعات تکمیلی ( تمامی یوزر نیم و پسورد های ادمین ، یوزرنیم و پسوردهای قبلی می باشد که در whmcs قدیمی استفاده می کردید ) whmcs شما با موفقیت به پایان میرسه !

اخطار :

  • درصورتی که پیغام خطایی مشاهده کردید تمام موارد بالا را مجددا برسی نمایید .
  • محتویات فایل configuration.php به دقت و حساسیت تمام ادیت کنید .
  • پس از نصب آپدیت و بروزرسانی whmcs حتما فایل install را از هاست خود حذف کنید .

 

آیا میدانستید که در صورت نیاز به لایسنس whmcs تیم همیار دیزاین لایسنس whmcs را در پنل کاربری سایت رسمی whmcs.com برای شما تهیه می کند ! برای سفارش به قسمت لایسنس ها مراجعه نمایید .

در صورت وجود هرگونه ابهام و یا مشکلی در قسمت دیدگاه های همین مطلب از ما پشتیبانی رایگان بگیرید .

پیروز و موفق باشید .