آیا تابحال موقع استفاده از اینترنت دانلود منیجر (IDM) براتون سوال پیش اومده که چطوری میشه تعداد اونها رو از ۸ عدد (۸ کانکشن تعداد دیفالت این نرم افزار می باشد ) به تعداد کمتر یا بیشتر تغییر دهیم ؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما آموزش دهیم چگونه میتوانید این کار را انجام دهید .

 

idm-connection1

 

همونطور که میدونید تعداد ۸ عدد مناسب ترین تعداد کانکشن دانلود برای نرم افزار IDM می باشد ، اما از آنجا که بعضی  از سایت های اصلی وقتی یک فایل را برای دانلود میگذارند ، به دانلود کننده تنها اجازه دسترسی یک کانکشن را میدهند . در این مواقع شما باید تعداد کانکشن های خود را از ۸ عدد به ۱ عدد کاهش دهید . و یا در مواقعی برخی از سایت ها که یک فایل را با حجم بالا قرار میدهند برای کاربران خود پهنای باند بیشتری را درنظر می گیرند و پورت دانلود را کمی بازتر می گذارند ، در این مواقع شما میتوانید تعداد کانکشن ها را افزایش دهید .

خب حالا بریم سراغ اینکه ، چطور میتونیم این کار رو انجام بدیم ؟

 

آموزش تنظیم تعداد کانکشن های IDM

 

۱- ابتدا نرم افزار اینترنت دانلود منیجر را باز کنید .

۲- از منوی بالای نرم افزار روی Options کلیک کنید .

 

idm-connection2.1

 

۳- همونطوری که مشاهده میکنید یک پنجره جدید باز می شود با نام Internet Download Manager Configuration . در این مرحله منوی Conection را انتخاب کنید .

 

idm-connection3

خب در اینجا تنظیمات کانکشن رو مشاهده میکنید . حالا برای اینکه تعداد رو تغییر بدین دو تا راه وجود داره :

راه اول : تغییر تعداد کانکشن های پیشفرض ( این به این معناست که شما می توانید تعداد کانکشن های پیشفرض را به هر عددی تغییر دهید )

راه دوم : تغییر تعداد کانکشن های یک سایت یا سرور مورد نظر ( این به این معناست که شما میتوانید برای هر سایت با توجه به پورت و پهنای باند موجود آن سرور تعداد خاصی را درنظر بگیرید .

 

راه حل اول : برای تغییر تعداد پیشفرض در پنجره Internet Download Manager Configuration . در این تب قسمتی وجود دارد بنام Max Conections Number که در این قسمت تعداد پیشفرض ۸ می باشد . با تغییر دادن این عدد و زدن دکمه OK در پایین تب تعداد تغییر میکند .

 

idm-connection4

 

راه حل دوم : و اما برای تنظیم کانکشن ها برای هر سایت یا سرور بصورت مجزا قسمتی در این پنجره Internet Download Manager Configuration موجود می باشد با نام  Exceptions که در این قسمت با زدن دکمه New میتوانید یک سایت یا سرور را با تعداد کانکشن دلخواه اضافه نمایید .

idm-connection5

با زدن دکمه OK تنظیمات جدید اعمال خواهد شد . در صورتی که نیاز داشتید تا لینک اضافه شده را حذف نمایید در همین تب از دکمه Delete و برای ویرایش از دکمه Edit استفاده نمایید .

 

یک نمونه تغییر تعداد کانکشن ها از ۸ عدد به ۱۶ عدد :

idm-connection6

 

  • دقت داشته باشید که در قسمت لایسنس ها میتوانید لایسنس نرم افزار اینترنت دانلود منیجر را با قیمت ارائه شده در سایت رسمی Internet Download Manager  و با اکانت موجود در سایت رسمی تهیه نمایید و از دست نرم افزار های کرک شده و پر دردسر رهایی یابید .

 

در صورت وجود هرگونه ابهام و یا سوال در قسمت دیدگاه های همین مطلب از ما پشتیبانی رایگان دریافت نمایید .

پیروز و سربلند باشید .