تا بحال چقدر از زبان طراح وب سایت خود یا توسئه دهندگان وب کلمه ” سِئو ” و اهمیت آن را شنیده اید . و هر بار قطعا از خودتان این سوال را کرده اید که : اصلا سئو چیه و چرا باید براش هزینه کنم ؟! پس در این مقاله با ما همراه باشید تا با این واژه بیشتر آشنا بشیم .

 

خب حالا واقعا وقتشه تا با این واژه قلمبه سلمبه آشنا بشیم . پس :

 

seo-2

 

سئو چیست ؟

سئو (SEO) مخفف شده عبارت ( Search Engine Optimizition ) یا همان ” بهینه سازی موتورهای جستوجو ” می باشد . من میتونم سئو رو به زبان عامی مردم ، الگوریتم های افزایش محبوبیت یک سایت در موتورهای جستوجو بر اساس استاندارد های بروز جستوجوگر ها معرفی کنم . خب این یعنی چی ؟ یکم ساده تر بیان کنیم : در حقیقت به تمامی مراحل و اقداماتی که انجام میشه تا سایت شما در صفحات و لینک های اول نتایج جستو جو شده تبدیل شود ، سئو گویند .

به عنوان مثال شما در گوگل کلمه ” سئو ” را سرچ می کنید . لینک هایی در صفحه اول برای شما نشان داده می شود ، اگر شما هم میخواهید با توجه به کار و حیطه خدمات خود به صفحه اول گوگل و دیگر موتورهای جستوجو نظیر بینگ و یاهو راهی پیدا کنید ، سئو به کمک شما می آید .

خب تا الان مثال کاربردی زدیم و معنی کلمه سئو رو بیان کردیم اما این اقدامات و مراحل سئو چیه ؟

 

در حقیقت موتور های جستوجو هر چند مدت یک بار المان ها و الگوریتم های جست و جو خود را بروز می کنند که تا جایی که میتوانند جستوجو را دقیق تر کنند . پس سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

 

سئو چه هدفی دارد ؟

خب تصور کنید که سایت شما در موتورهای جستوجو در صفحات اول قرارگرفته و اصطلاحاً  “ایندکس” شده ! خیلی طبیعیه که  + بازدید و ترافیک سایت شما بالا میره + ، + شما به یک برند و نام معتبر تبدیل می شوید به اندازه ای که اسم شما برای مردم و کاربران خود آشنا باشد و براحتی به شما اعتماد کنند + ، خب مسلمه که در قبال بازدید بالا شما میتونید + فروش محصولات خودتون رو بالاتر ببرید + ، و از مزایای دیگر این موقعیت نظیر گرفتن تبلیغات و غیره بهره مند شوید .

 

در پایان اضافه میکنم که اگر برای بهینه سازی کدها و محتوای وب سایتتون به یک سئو کار متخصص و حرفه ای نیاز دارید ، میتونید براحتی با سئوکارهای همیاردیزاین ارتباط برقرارکرده و با مناسب ترین قیمت و تضمین بهبود سایت شما ، مطالب و محتوا و کدهای خود را بهینه سازی کنید .

 

همچنین خوشحال می شم اگه دیدگاه و تجربیاتتون رو در این مورد با مردم “در قسمت دیدگاه های همین مطلب” در میان بگذارید.

: : :