در این مقاله قصد داریم که به مفهوم طراحی تعاملی بپردازیم و اینکه به شما راهکار هایی رو پیشنهاد بدیم که چطور قابلیت اعتماد و پیمایش در وب سایتتون رو افزایش بدین ! پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید .

Interaction-Design

 

طراحی تعاملی چیست ؟

بطور کلی طراحی تعاملی به روشی جهت مهیا ساختن محصولات، سیستم و سرویس های دیجیتالی، برای استفاده انسان گفته می شود . این طراحی یکی از زیر مجموعه های “طراحی رابط کاربری” می باشد که مسلط بودن به آن می تواند کمک زیادی در طراحی های شما داشته باشد و شما را به هدفتان نزدیک تر کند .

 

چرا از طراحی تعاملی استفاده کنیم ؟

وقتی شما وب سایتی رو راه اندازی می کنید، باید دنبال مخاطب هایی بگردید که به خدمات یا محصولات شما نیاز دارند و در نهایت اونها رو به مشتری خودتون تبدیل کنید. پیدا کردن این افراد واقعا کار سختی نیست، اونها جستوجو می کنند و خودشون میان سراغ شما. اما تبدیل کردن اونها به مشتری کاری نیست که هر وب سایتی از پسش بر اومده باشه .

 

راهکار طراحی تعاملی چیست ؟

طراحی تعاملی چهار چوبی رو برای ما درست کرده که به ما میگه اگه در اون حیطه حرکت کنیم مشتری به ما اعتماد می کند و احساس خوش آیندی را بدست می آورد .

  1. کلمات
  2. قابلیت کنترل ، اعتماد و پیمایش
  3. پایداری و ثبات

 

کلمات :

مهمترین اجزای طراحی تعاملی “کلمات” هستند ، زیرا سخن شما در کلماتی هستتند که در مقابل کاربران خود به نمایش گذاشته اید . سعی کنید مطلبتون رو بدون دور زدن کاربر و یا زیاده گویی (مختصر و خلاصه بنویسید) به کاربراتون انتقال بدین . همچنین لحن نوشته های شما هم فوق العاده مهم هست که چه حس و حالی به کاربر شما دست میده .

در طراحی هاتون از شعار های اغراق آمیز و تکراری بپرهیزید اما سعی کنید یک شعار منحصر بفرد و اثبات شده شما به کاربرانتان استفاده کنید .

 

قابلیت کنترل ، اعتماد و پیمایش :

این سه عنصر برای هر سیستمی اهمیت داره ! اما در خصوص طراحی وب سایت به این منظور هست که کاربر شما “احساس کند !” که روی فرآیند ها کنترل دارد . نتیجه این امر این می شود که کاربر شما در سایت شما احساس راحتی می کند و همه چیز را تحت کنترل خود می بیند . پس در مقابل مشکلاتی که در آینده احتمال می دهد برایش بوجود آید احساس امنیت میکند و درنتیجه به شما اعتماد می کند . خوب زمانی که کاربر به شما اعتماد کرد ، زمینه برای پیمایش بیشتر کاربر فراهم می شود .

 

پایداری و ثبات :

انسان موجودی دارای احساس، اندیشه و رفتاره. شما باید نسبت هر سه این مقولات دارای ثبات باشید. یعنی هر قسمتی از وب سایت که ممکنه یکی از اینها رو تحت تاثیر قرار بده، باید در این اثرگذاری پایدار باشه. من مدیران و طراحان زیادی رو می بینم که به تغییرات ظاهری مداوم در وب سایتشون علاقه دارن. پایداری و ثبات در وب سایت شامل همه اشکال و فرایند های موجود می شه. به عنوان مثال باید در طرح، قالب گرافیکی، رنگ، ساختار، روش و تعداد کانال های تعاملی ثبات و پایداری داشته باشید. اصلا مناسب نیست که هر روز کاربرانتون رو با یه چیز جدید روبرو کنید و یا هر صفحه از وب سایت شکل و ساختار متفاوتی داشه باشه.

 

در صورت وجود هرگونه ابهام و یا سوال در قسمت دیدگاه های همین مطلب از ما پشتیبانی رایگان دریافت نمایید .

پیروز و سربلند باشید .