طراحی سایت ارزان ! آیا فرقی هم با پرداخت هزینه بالا میکنه ؟ یعنی واقعا میشه ؟ این سوالیه که همیشه در ذهن من یک سوال بوده و امروز تصمیم گرفتم این مسئله کاملا برای کاربرهای همیاردیزاین شفاف سازی کنم . پس در ادامه مطلب با من همراه باشید .

سلام

راستش هربار که من توی گوگل سرچ میکنم تا بتونم کلمات کلیدی یک سایت طراحی رو آنالیز کنم و با ابزار ها و وب سایت های خاص بتونم اونا رو بشناسم ، در همه موارد به کلمه “ارزان”میرسم !

و هر بار باز و باز و باز متوجه می شوم که مردم دنبال چیزای ارزان هستن تا کاربردی …

راستش این فقط فکر من نیست ! بذارید یکم مسئله رو بازتر کنیم . پس با چند سوال بحثمو پیش می برم ..

 

طراحی سایت ارزان

 

طراحی سایت ارزان

۱- چرا باید یک طراح ، طراحی خود را با قیمت پایین ارائه دهد ؟

۲- طراح هایی که با قیمت پایین کار می کنند (اگر واقعا کار کنند و دزدی نکنند) چطور میتونن مخارج زندگیشون رو در بیارن ؟

۳-چه مقدار زمان برای طراحی شما گذاشته می شه ؟

۴- آیا طرحی که برای شما طراحی می شود بر اساس نیاز ها و احساس کاربرای شما هست یا امکاناتی که صرفا قالب ، به شما و طراحتون میده ؟

۵- از کجا متوجه بشم که آیا این طراح با قیمت مناسب کار می کند ، یا نه بحث ارائه خدمات کلی هست … ؟

 

خب بجای اینکه خیلی مبتدی بخواهیم سوال ها رو جواب بدیم من این موضوع رو با یک داستان براتون شرح میدم !

 

داستان طراحی سایت ارزان به اونجایی بر میگرده که یه سری ادیتور ها (اسم اینها رو نمیتونم بذارم طراح) میان برای راه اندازی سایت شما از یک سی ام اس رایگان استفاده میکنن و سایت رو با قالب پیش فرض براتون بالا میارن ! خب تا اینجا کار درسته ( البته اگر تمامی مراحل نصب و کانفینگ سی ام اس به درستی انجام بشه ! یعنی هر چیزی که شما می بینید دارای امنیت و مراحل کانفینگ اساسی نیست ) . از اینجا به بعد شما با توجه به کار و روحیه مشتریاتون به یک نوع قالب خاص نیاز دارید . اینجاست که این ادیتور عزیز میاد و میگه که هزینه طراحی ! یک قالب X تومان در میاد . شما هم خیلی خوشحال که چه قیمت خوبی هزینه رو پرداخت میکنید و دلخوشید به اینکه چقدر زود و با قیمت مناسب سایتتون به ظاهر نسبتا خوبی رسیده .

اما

حرف من و امثال من اینه که ! ایا ساختن یک سالن ورزشی با ساخت یک استادیوم ورزشی یکسانه ؟ هر مهندسی اصلا میتونه اون رو انجام بده ؟

  • یه سری طراح ها هستند (ریپ کننده ها) که شما بهشون رجوع میکنید و یک سایت رو بهشون نشون میدین ، اون طراح میاد این سایت رو در عرض یکی دو روز دقیقا با همان ظاهر اما قیمت تقریبا یک پنجم قیمت واقعی برای شما انجام می دهد . شما هم مثل همیشه خوشحال و خرم که آره من سایتم چقدر حرفه ای و اختصاصی شده به کارتون ادامه میدید . اما دریغ از اینکه بدونید :
  • ۱ : تمامی ظاهر و امکانات اون سایت مرجع شما ممکنه بر اساس تحلیل و نیاز کاربر های اون سایت طراحی شده باشه .
  • ۲ : کد نویسی که برای قالب اون سایت انجام شده با کد نویسی ریپ کردن زمین تا آسمون تفاوت داره و اینجاست که شما هرچقدر تلاش می کنید می بینید که به بازدید خوبی نمی رسید .

و در کل از همه ی این حرف ها که بگذریم ، من از شما چند سوال دارم …

اگه یه روز برید توی یه سایت و اتفاقی ببینید که داره از قالبی که شما براش هزینه کردین استفاده میکنه چه حالی می شید ؟

تاحالا به این فکر کردین که طراح های واقعی تنها راه درآمدشون از همین راه طراحی هست و اگر شما یک اثر از اونها دزدی کنید چه لطمه ای به اقتصاد اون فرد و جامعه زدین ؟

ایا واقعا هر چیزی که ظاهرش مطابق با میل شما هست ، تمامی استاندارد ها رو داره ؟

 

بحث رو بیش تر از این ادامه نمیدم ، و میخوام ازتون یه درخواست کنم !

به همدیگه و اثر همدیگه احترام بذارید ! شما نمیتونید زمانی که پایین سایتتون می نویسید “تمامی حقوق برای سایت …. محفوظ می باشد ” از مطالب ، محتوا ، کد ، نرم افزار ، فونت یا هر چیز دزدی استفاده کنید ! همیشه که نباید قانون و شکایت باشه . پس فرهنگ این وسط چی میگه ؟

 

دوست داشتم تو این مطلبم به زبان کاملا ساده بگم که :

اگه خریدار هستید با دید بازتری هزینه کنید ، بجای اینکه چندین قالب عوض کنید و برای هر قالب یه هزینه بپردازید – یک قالب طراحی کنید و چند مدت ازش استفاده کنید ، مطمعن باشید که از قالبتون خسته نمیشید چون کاملا با توجه به نیاز و احساس شما و کاربراتون طراحی شده !

و اگه طراح هستید ، مشتریتون رو گول نزنید ! شاید در وحله اول فکر کنید که چقدر مشتری زیاد دارید ، یا چقدر کارتون راحته . اما من میگم یه نگاه به اقتصاد و حمایتتون از جامعه طراح ها کنید .

 

خوشحال می شم اگه دیدگاه و تجربیاتتون رو در این مورد با مردم “در قسمت دیدگاه های همین مطلب” در میان بگذارید.